15 Ağustos 2015 Cumartesi

Düdüklü Tencere: Fissler marka düdüklü tencere aldım, denedim!

Düdüklü tencerem eskidikten sonra yenisini almak için araştırmalara başladım. Eski tencerem kapağı içine girerek kapanan ve biraz zor açılanlardandı. Değiştirmişken iyisinden alayım ve uzun yıllar kullanayım istiyordum.

Araştırmalarım sonucu düdüklü tencerede en popüler iki markanın Fissler ve Tefal olduğunu gördüm. İlk bakışta Fissler'in fiyatları Tefal'den daha yüksekti ama elbette karşılaştırmadan alamazdım :) Bir mağazada Tefal'in (Acticook) ve Fissler'in (Vitavit comfort) 6 litrelik modellerini incelediğimde, Fissler'in tasarımı daha sade ama daha kaliteli görünüyordu. Sanırım Tefal'in üst plastik aksamları biraz daha basit görünmesine neden olmuş. Fonksiyonları açısından tek farkları, Tefal'in kapağında zaman ayarlı bir parçasının olmasıydı. Kaliteli görünüşü ve marka güvenilirliği nedeniyle Fissler'e karar verdim :) Yaklaşık 1 aydır kullanıyorum.

Ürünün ambalajı şu:



Kapağın üzerindeki yuvarlak kısım, basınç göstergesi. Yemeğinizi koyup kapağını kapattığınızda, pişme işlemi için yeterli basınç oluşup oluşmadığını haber veriyor. Sırasıyla yeşil, sarı ve en son kırmızı renge dönüyor. Yeşil veya sarı rengi gördüğünüzce yemeğin altını kısmalısınız. Kırmızı renk ise uyarı anlamına geliyor, basıncın çok arttığını gösteriyor. Yani ''sen bir an önce yemeğin altını kısmazsan ben buhar tahliyesine başlayacağım'' diyor!

Aynı yuvarlak gösterge, 1 ve 2. kademe olarak 2 farklı basınçta yemek pişirmenize olanak veriyor. 2. kademede pişme süresi daha kısa, yani zor pişen yemekler için uygun. 


     
Kapağın açılma mekanizması emniyetli biçimde düşünülmüş. Kapağı açma butonu, aynı zamanda buhar boşaltma butonu olarak iş görüyor. Yani butona bastığınızda önce buhar boşalıyor. Buhar tamamen boşalmadan kapağı açamıyorsunuz.

Pişirdiğim yemeklerin sürelerinden örnek vermek gerekirse, taze barbunya fasülye 15 dakikada, mercimek çorbası 5 dakikada harika pişiyor. Hangi yemeği ne kadar süre pişireceğiniz klavuzunda detaylı olarak da anlatılmış. Tencerenin kapağı çok ayrıntılı olmadığından kolayca yıkanıp temizlenebiliyor.                    

Ürünün kutusundan buharda pişirme aparatı da çıkıyor.

Sonuç olarak memnun musun derseniz, kesinlikle çok memnunum ve tavsiye edebilirim. 

9 yorum:

  1. Eşim benden saklı almış kızmıştım paalı dıyr.Kullandıkdan sonra haklıymış.Ancak üst sap kırıldı yenisi 90 tl civarı idi..Pişirmsini beyendiğim okadar sapa para vereceğime bir tane daha aldım o zaman için 250 cıvarı idi...yıne sap yıne sap çatladı ..bu tencere sapsızda kullanılıyor..emniyet süs ..şimdi no porblem..Evde tefal da var müsafır gibi kerata

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşlar kaynamaya başlayınca bildiğiniz ıslık çalıyor. Korkup kapatıyorum ne yapayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buhar yoğun bir şekilde çıkmaya başladığında ocağı kısmalısınız.

      Sil
  3. 100 ve 116 bar yazmissiniz :) bu basinc herhangi bir tup vs. icerisinde oldugunda ve infilak ettiginde muhtemelen infilak eden sey 2 alt komsunun odasina kadar iner. Duduklu tencerelerin genelde maksimum basinclari 1 bar seviyelerindedir. Bu kismi duzeltirseniz iyi olur. 110 bar utopik bir rakam cunku. PSI cinsinden oldugunu varsaysak gene 15-20psi olur ki buda 1 barin az ustunu ifade eder. Hangi cinsten bir rakam okdunuz bilmiyorum fakat aktardiginiz bu bilgi yanlis. Paylasiminiz icinde tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyarınız için teşekkür ederim, yazıyı düzelttim. Sevgiler.

      Sil
  4. fissler düdüklü tencerelerin modelleri arasında ne gibi bir fark var? bunu anlayabileceğiniz çok güzel bir blog yazısı buldum. ihtiyacı olan arkadslar aşağıdaki linke tıklayabilirler.
    https://www.kiymetlimiz.com/blog/fissler-duduklu-tencere-modellerinin-farklari

    YanıtlaSil
  5. En iyi düdüklü tencere tavsiyeleri için tıklayın : en iyi düdüklü tencere

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Fissler düdüklü tencere konusunda bayağı çekincelerim vardı ama bi arkladaşın bloğunda okuduktan sonra emin oldum ve eşime aldım hediye olarak. betusundukkani.com dan aldım fissler düdüklü tencere yi bayağı da indirim yaptılar sağolsunlar.

    YanıtlaSil