18 Ağustos 2015 Salı

Evde cheesecake yapmanın çok kolay bir yolu var :)

Siz de benim gibi Cheesecake hastasıysanız doğru yerdesiniz :) Keşfettiğim ürünle evde cheesecake yapmanın süper kolay bir yolunu anlatacağım. Doğrusu bu kadar güzel birşey çıkacağını beklemiyordum. Şöyle ki:

Cheseecake kremasının hazırlanışı:

Malzemeler:
1 paket Dr. Oetker Cheesecake Yap
Yarım litre süt
300 gram yoğurt (veya labne peyniri)


Bir kaba koyduğumuz sütün içerisine poşetteki karışımı boşaltıyoruz, 2 dk çırpıyoruz. Yoğurt veya labneyi (ben yarı yarıya kullandım) ekleyip 1 dk daha karıştırıyoruz.
Cheesecake dolgu kremamız hazır!


Cheseecake tabanının hazırlanışı:

Malzemeler:

1,5 paket Eti Burçak Bisküvi
2 yemek kaşığı süt
75 gram margarin (veya tereyağı)

Bisküvileri rondoda parçaladıktan sonra süt ve eritilmiş margarini ekleyip kaşıkla güzelce karıştırıyoruz. Kullanacağımız orta boy bir kalıbın (22-26 cm civarı) tabanına güzelce yayıp kaşıkla bastırıyoruz. Yanlarını isteğe göre biraz yükseltebilirsiniz, ben öyle yaptım.


Bu tabanın üzerine, hazırladığımız dolgu kremasını güzelce yayıp üzerini bıçakla düzeltiyoruz. 


Kremanın biraz sertleşmesi ve güzel bir kıvam alması için en az 2 saat buzdolabında bekletiyoruz. Çıkardıktan sonra istediğimiz bir sos ile servis ediyoruz.

Sos olarak;
Cheesecake için sos olarak meyveli poşet soslardan veya kutularda hazır satılan soslardan (meyve, çikolata karamel...) zevkinize göre kullanabilirsiniz. Ben Dr. Oetker Orman Meyveli sos kullandım.


Püf noktası: Kullanacağınız kalıp kelepçeli kek kalıplarından olursa, çıkarırken kenarlarının bozulma riski olmaz. Eğer borcam veya tepsi kullanacaksanız, malzemeyi koymadan önce tepsinin içine, kenarlarından taşacak şekilde kestiğiniz pişirme kağıdını serebilirsiniz. Servis etmeden önce kenarlarından tutarak dikkatlice servis tabağına alabilirsiniz.



    Afiyet olsun! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder